De gouden regel voor succesvolle webtekst

Het probleem van de meeste online promotiemiddelen zijn vooral de beloftes die gemaakt worden. Het hele internet staat vol met trucjes om binnen enkele dagen geld te verdienen.
SEO blogs zijn erop gericht om de juiste balans van woorden te vinden om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

De meestgemaakte fout:

Maar het probleem is vaak dat er een belofte wordt gedaan in de titel en dat de inhoud niets meer is dan een uitgesmeerde reclame boodschap.
Slordige, rommelige, egoïstische webcontent die de schrijver een slechte naam geeft.

De eerste regel voor een goede webtekst: 
Geen tekst publiceren die slecht is!

Waarom is dit het aller-aller belangrijkste voor jouw website?
Omdat Google je niet kan helpen als niemand wil lezen wat er staat.

Hoe zorg je ervoor dat je webtekst goed is?

Een goede webtekst komt vooral door
  • Moeite ervoor doen,
  • Veel om je site geven
  • Je aandacht altijd erbij houden
  • Door obsessief te focussen op wat je lezer wil. Hoe maak je het leven van je lezer beter? Wat wil je lezer? Waar hebben ze last van?
  • Verschillende technieken te studeren en te proberen.
  • Spelling, spelling, spelling.
  • In de laatste plaats door talent.

Het moet toch leuk blijven?

De meeste mensen zijn een beetje bang om hun schrijven te verbeteren omdat het dan net lijkt alsof je aan het werk bent. Het moet toch een hobby blijven.

Ongeacht wat er ook beloofd wordt op het internet:
Er is geen snel rijk methode.

Iedereen kan wel een balletje slaan.
Iedereen kan golfen na een tijdje.
Maar om kampioen te worden zal er hard gewerkt moeten worden.

Met dank aan copyblogger.